VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
obchodní společnosti
Centrum výživy s.r.o., se sídlem Mánesova 917/28, Vinohrady, 120 00 Praha 2, IČ: 05715971,
zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 269467
(dále jen „Poskytovatel“)
pro služby poskytované v oblasti nutričního poradenství a péče o tělesnou kondici
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují v souladu s § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti mezi Poskytovatelem a klienty Poskytovatele (dále jen „Klienti“) vzniklé v souvislosti se službami poskytovanými Poskytovatelem Klientům na základě jejich objednávky přijaté Poskytovatelem nebo jiného smluvního ujednání (dále jen „Smlouvy“ a „Smluvní vztahy“) v oblasti nutričního poradenství a péče o tělesnou kondici (dále jen „Služby“).
1.2. Tyto VOP se použijí na Smluvní vztahy sjednávané online prostřednictvím sítě internet, zejména prostřednictvím online formuláře na internetových stránkách Centra výživy, emailem, s využitím videokomunikačních kanálů (Skype, WhatsApp, Zoom, Google Hangouts apod.) nebo jiným distančním způsobem (tzn. bez současné fyzické přítomnosti stran). Je-li Smluvní vztah sjednáván telefonicky nebo prostřednictvím videohovoru, (i) sdělí Poskytovatel Klientovi na začátku hovoru základní údaje o sobě a účel hovoru, a (ii) Klient bere na vědomí, že komunikace může být nahrávána (za účelem zachycení obsahu Smluvního ujednání a kontroly řádného poskytování Služeb).
1.3. Sortiment Služeb, ohledně kterých je možné sjednat Smluvní vztah, a cenové a jiné podmínky, za kterých je možné Smluvní vztah sjednat, vyplývají z nabídky Centra výživy zveřejněné zejména na: www.poradcehubnuti.cz a v provozovnách Centra výživy. Tyto VOP se však uplatní i tehdy, dohodl-li Centrum výživy s Klientem poskytnutí Služby „na míru“.
1.4. Ustanovení těchto VOP se použijí, neujednají-li Poskytovatel s Klientem jinak. Poskytovatel s Klientem si nemohou ujednat jinak, jedná-li se práva Klienta, která mu dávají právní předpisy, od kterých není možné odchýlit se dohodou stran.
2. KLIENTI – SPOTŘEBITELÉ
2.1. Sjednává-li Klient Smlouvu jako fyzická osoba jednající mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání, jde o spotřebitele.
2.2. Klienti – spotřebitelé mají oproti ostatním Klientům navíc práva, která jim přiznávají tyto VOP z titulu jejich postavení, a další práva stanovená zákonem.
2.3. Klienti – spotřebitelé odsouhlasením těchto VOP (ať už v rámci sjednání Smlouvy nebo jiným způsobem) vyslovují souhlas s tím, aby jim informace, které mají podle zákona obdržet, byly poskytnuty v elektronické podobě.
3. EXTERNÍ POSKYTOVATELÉ
3.1. Nevyplývá-li z těchto VOP, ujednání stran anebo právních předpisů, od kterých není možné se odchýlit, něco jiného, použijí se tyto VOP i na Smluvní vztahy, ve kterých (nebo v jejichž části) Centrum výživy vystupuje jako zprostředkovatel třetí strany a které sjednává jménem takové třetí strany (dále jen „Externí poskytovatel“).
3.2. Externí poskytovatel má práva a povinnosti Poskytovatele podle těchto VOP v rozsahu jím poskytované Služby. V případech, kdy se určité ustanovení těchto VOP vztahuje výhradně k Centru výživy, označuje se Poskytovatel jako „Centrum výživy“.
3.3. Nevyplývá-li z těchto VOP, ujednání stran anebo právních předpisů, od kterých není možné se odchýlit (zejména pokud jde o předpisy na ochranu spotřebitele nebo o poskytování zdravotních služeb), něco jiného, budou Klienti i ve věcech Služeb poskytovaných Externími poskytovateli činit právní jednání vůči Centru výživy a berou na vědomí, že Centrum výživy bude vůči nim činit právní jednání i jménem Externích poskytovatelů. Centrum výživy je povinno na vlastní odpovědnost zajistit v součinnosti s Externími poskytovateli, aby Klient mohl realizovat oprávnění vyplývající z ustanovení předchozí věty.
4. UZAVŘENÍ SMLOUVY
4.1. Předmětem Smluvního vztahu je závazek Poskytovatele umožnit Klientovi čerpání Služby a závazek Klienta uhradit Poskytovateli sjednanou cenu za Službu (dále jen „Cena“). Pro zamezení pochybnostem se stanoví, že pokud Klient Službu nevyčerpá z důvodů na své straně, nemá to vliv na splnění povinností Poskytovatele a na povinnost Klienta zaplatit Cenu.
4.2. Smlouva vzniká přijetím (akceptací) objednávky Klienta ze strany Poskytovatele; Poskytovatel je povinen objednávku Klienta akceptovat nebo odmítnout (čl. 4.10) nejpozději ve lhůtě 3 (tří) pracovních dnů po obdržení objednávky. Dochází-li k odeslání objednávky online nebo jiným distančním způsobem, Poskytovatel bez odkladu potvrdí Klientovi obdržení objednávky. Je-li objednávka učiněna telefonicky či prostřednictvím videohovoru, Poskytovatel potvrdí Klientovi obdržení objednávky emailem na adresu uvedenou Klientem. Ustanovení předchozích vět nevylučuje sjednání Smluvního vztahu jiným zákonným způsobem.
4.3. Objednává-li Klient Služby online nebo jiným distančním způsobem, má možnost v kterékoli fázi až do potvrzení přijetí objednávky ze strany Poskytovatele přihlašovací proces přerušit. Před online odesláním objednávky Klienta Poskytovateli bude Klientovi dána možnost zkontrolovat zadané údaje a zjistit a opravit chyby vzniklé při jejich zadávání.
4.4. Klient má nárok, aby mu bylo vydáno jedno vyhotovení Smlouvy (a jejích změn). Jedná-li se o online nákup, bude Klientovi elektronicky zpřístupněna objednávka s potvrzením o jejím přijetí Poskytovatelem ke stažení nebo vytištění. Poskytovatel všechny tyto dokumenty archivuje a na požádání k nim umožní Klientovi přístup.
4.5. Poskytovatel informuje Klienta před sjednáním Smluvního vztahu o povaze a průběhu poskytování Služeb, a to osobně, prostřednictvím poskytnutí informací v elektronické podobě nebo jiným srovnatelným způsobem. Klient se před sjednáním Smluvního vztahu informuje na všechny okolnosti týkající se Služeb, které jsou pro něj podstatné nebo které mu nejsou zřejmé (to platí zejména tehdy, jestliže Klient má zdravotní obtíže, které mohou mít vliv na jeho kondiční nebo nutriční režim anebo na možnost použití zdravotnických diagnostických metod); předtím, než Klient obdrží odpovědi ke své plné spokojenosti, nesmí vstoupit do Smluvního vztahu.
4.6. Není-li výslovně uvedeno jinak, Služby nejsou zdravotními službami ve smyslu zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů, ani specifickými zdravotními službami ve smyslu zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů, a nenahrazují zdravotní péči. Má-li Klient jakékoli pochybnosti o vhodnosti čerpání Služeb z hlediska svého zdravotního stavu, je povinen konzultovat tuto otázku se svým lékařem, a to předem. Je-li součástí Služeb zdravotní služba, je vždy poskytována prostřednictvím Externího poskytovatele. Poskytovatel zprostředkuje Klientovi před sjednáním Smluvního vztahu informace Externího poskytovatele této Služby o účelu, povaze, předpokládaném přínosu, možných důsledcích a rizicích této Služby, včetně jednotlivých zdravotních výkonů, a o omezeních a doporučeních ve způsobu života Klienta s ohledem na jeho zdravotní stav. Sjednáním Smluvního vztahu Klient uděluje Externímu poskytovateli této Služby svobodný a informovaný souhlas k poskytnutí Služby.
4.7. Při sjednání Smluvního vztahu je Klient povinen pravdivě informovat Poskytovatele o všech okolnostech, které jsou nezbytné k řádnému sjednání Smluvního vztahu, zejména o svých identifikačních údajích a zdravotním stavu. Klient není povinen poskytovat údaje, které jsou Poskytovatelem označeny jako nepovinné, avšak bere na vědomí, že poskytnutí těchto údajů Poskytovateli usnadňuje průběh poskytování Služeb a dosažení účelu Služeb; poskytne-li Klient Poskytovateli takové údaje, je Poskytovatel oprávněn využívat je pro účely poskytování Služeb.
4.8. Je-li Klient nezletilý, může Poskytovatel požadovat písemný souhlas jeho zákonného zástupce se sjednáním Smluvního vztahu, má-li pochybnosti, že Smluvní vztah odpovídá rozumové a volní vyspělosti Klienta.
4.9. Objedná-li Klient Služby pro třetí osobu, je povinen uhradit Cenu Služeb bez ohledu na to, zda třetí osoba Služby vyčerpá či nikoli. Totéž platí obdobně pro čerpání dárkových poukazů v době jejich platnosti.
4.10. Poskytovatel je oprávněn odmítnout sjednat Smluvní vztah s Klientem, jestliže (i) má důvodné pochybnosti, že Klient bude ochoten či schopen splnit své povinnosti vyplývající ze Smluvního vztahu nebo že (ii) má důvodné pochybnosti, že Klient rozumí tomu, co je předmětem Služeb nebo že bude schopen podrobit se postupům, které jsou součástí Služeb (zejména po zdravotní stránce), (iii) má důvodné pochybnosti o tom, že Klient má vážný zájem čerpat Služby, (iv) Klient nedodá souhlas zákonného zástupce podle čl. 4.8, nebo (v) z kapacitních nebo jiných provozních důvodů není možné Klientovi Služby poskytnout. Důvod neuzavření Smluvního vztahu musí být Klientovi sdělen.
5. POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB
5.1. Poskytovatel bude poskytovat Klientovi sjednané Služby odborně a v souladu s aktuálními poznatky v oboru, nezaručuje však, že bude dosaženo výsledku, ke kterému Služby směřují nebo který si Klient přeje.
5.2. Klient je povinen poskytovat Poskytovateli součinnost, zejména dodržovat stanovený nutriční režim, účastnit se na konzultací, podstoupit stanovená vyšetření apod. Klient bere na vědomí, že dosažení výsledku v podstatném rozsahu závisí na součinnosti z jeho strany. Klient je povinen postupovat při čerpání Služeb podle rozumných pokynů Poskytovatele udělených za účelem dosažení účelu Služeb a řádné organizace poskytování Služeb; za tím účelem je Klient povinen respektovat též provozní řád míst, kde jsou Služby poskytovány.
5.3. Klient je povinen identifikovat se na požádání Poskytovatele platným průkazem totožnosti.
5.4. Sjednané Služby mohou sestávat z jedné Služby anebo balíčku navzájem souvisejících Služeb (dále jen „Balíček Služeb“), přičemž některé z těchto Služeb mohou být pouze zprostředkovávány Poskytovatelem s tím, že jsou poskytovány Externími poskytovateli (čl. 3). Nebylo-li ujednáno jinak nebo nevyplývá-li jinak z okolností případu, považují se Smlouvy o všech těchto Službách za navzájem závislé a je možné realizovat je pouze společně. Poskytovatel je povinen na svou odpovědnost zajistit, že Klient bude moci realizovat svá oprávnění ve vztahu k celému Balíčku Služeb jednotně (např. odstoupení od Smlouvy).
5.5. Klient bere na vědomí, že specifikace Služeb se může měnit a že zejména v tištěných materiálech nemusí být aktuální. Platné jsou vždy ty údaje, které jsou stranami odsouhlaseny v okamžiku sjednání Smluvního vztahu (v případě online nákupu: které Klient elektronicky odsouhlasí při potvrzení své objednávky). Po dobu trvání Smluvního vztahu se tyto údaje nemohou měnit, ledaže se Poskytovatel s Klientem dohodnou jinak nebo ledaže stanoví jinak právní předpisy. Poskytovatel však může poskytnout Službu pomocí jiných technologií nebo postupů, než bylo původně specifikováno, za předpokladu, že tyto technologie a postupy budou nejméně stejně kvalitní (vyspělé a bezpečné) jako původní technologie a postupy a budou sloužit nejméně stejně dobře účelu, kterému slouží původní technologie a postupy.
5.6. Poskytovatel a Klient jsou oprávněni odstoupit od Smlouvy, jestliže druhá strana poruší své povinnosti podle Smlouvy podstatným způsobem. Co se rozumí porušením povinností podstatným způsobem, se posoudí podle § 2002 Občanského zákoníku. Vždy se považuje za porušení povinností podstatným způsobem, jestliže Klient neuhradí Cenu Služeb nebo její část ani do 7 (sedmi) dnů po její splatnosti nebo jestliže Klient nepředloží Poskytovateli souhlas zákonného zástupce ve smyslu čl. 4.8. Poskytovatel je dále oprávněn odstoupit od Smlouvy, jestliže zjistí skutečnosti uvedené v bodech (i) - (iii) čl. 4.10. Klient je oprávněn odstoupit od Smlouvy, jestliže z objektivních (zejména zdravotních) důvodů nezávislých na jeho vůli nemůže Služby čerpat; tento důvod musí být Poskytovateli věrohodně doložen. Nemůže-li Klient z důvodu podle předchozí věty čerpat Služby pouze přechodně (např. z důvodu nemoci), nemá nárok na odstoupení od Smlouvy, nýbrž na odložení čerpání Služeb na dobu, kdy překážka pomine.
5.7. Odstoupení od Smlouvy se děje písemným oznámením odstupující strany druhé straně, ve kterém je specifikován důvod odstoupení, a požadují-li to tyto VOP, je tento důvod také doložen. Odstoupení je účinné ke dni jeho doručení druhé straně. Odstoupením Smlouva zaniká k okamžiku doručení oznámení o odstoupení druhé straně.
6. CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY
6.1. Klient je povinen uhradit Cenu Služeb stanovenou ve Smlouvě. Hradí-li Klient Cenu v provozovně Centra výživy, lze tak učinit hotovostně nebo platební kartou. V případě uzavření Smluvního vztahu online nebo jiným distančním způsobem, lze Cenu uhradit platební kartou, převodem na bankovní účet Poskytovatele nebo tzv. PUSH platbou prostřednictvím přesměrování na platební bránu. Chybí-li ve Smlouvě údaj o Ceně, je Klient povinen uhradit Cenu stanovenou ceníkem Centra výživy. Chybí-li ve Smlouvě údaj o lhůtě nebo způsobu platby Ceny, je Klient povinen uhradit celou Cenu Služeb některým z výše uvedených způsobů před zahájením poskytování Služeb.
6.2. Nebylo-li výslovně sjednáno jinak, údaj o Ceně uváděný Poskytovatelem je konečný, včetně všech daní, poplatků a nákladů.
6.3. Poskytovatel vystaví Klientovi v souvislosti s úhradou Ceny daňový doklad, a to způsobem stanoveným zákonem.
6.4. Jedná-li se o Balíček Služeb a je-li bezprostředním poskytovatelem některé z těchto Služeb Externí poskytovatel, je příjemcem části Ceny odpovídající takové Službě tento Externí poskytovatel s tím, že Centrum výživy zajistí na svoji odpovědnost odvod příslušné části Ceny Externímu poskytovateli.
6.5. Součástí sjednané Ceny je také DPH. Klient si je vědom, že jedná-li se o Balíček Služeb, mohou různé Služby vykazovat rozdílnou sazbu DPH, případně být od DPH osvobozeny. Poskytovatel informuje Klienta o těchto skutečnostech způsobem stanoveným zákonem.
6.6. Dojde-li k odstoupení od Smlouvy, má Poskytovatel nárok na poměrnou část Ceny odpovídající součástem Služeb, které byly řádně poskytnuty do doby odstoupení od Smlouvy nebo které by byly bývaly podle standardního časového harmonogramu řádně poskytnuty, pokud by byl Klient poskytl součinnost, jak byl povinen. Hodnotu součástí Služeb, které je Klient povinen uhradit, stanoví Poskytovatel ve vyúčtování na základě ceníku Centra výživy, a není-li takového ceníku, podle obvyklé hodnoty předmětných součástí Služeb; na základě žádosti Klienta Poskytovatel vyúčtování odůvodní; nedohodnou-li se strany jinak, Poskytovatel provede vyúčtování ve lhůtě 14 (čtrnácti) dnů poté, co odstoupení od Smlouvy nabude účinnosti. Má-li Klient nedoplatek, uhradí ho Poskytovateli ve lhůtě 7 (sedmi) dnů poté, co obdrží vyúčtování, a to na bankovní účet specifikovaný Poskytovatelem; má-li Klient přeplatek, vrátí ho Poskytovatel Klientovi na bankovní účet Klienta ve lhůtě pro zpracování vyúčtování, má-li k dispozici údaj o bankovním účtu Klienta, jinak ve lhůtě 7 (sedmi) dnů poté, co takový údaj od Klienta obdrží. Ustanovení čl. 7 není ustanoveními předchozích vět dotčeno.
7. OPRÁVNĚNÍ SPOTŘEBITELŮ ODSTOUPIT OD SMLOUVY SJEDNANÉ DISTANČNÍM ZPŮSOBEM
7.1. Došlo-li ke sjednání Smlouvy prostřednictvím sítě internet nebo jiným distančním způsobem, tzn. bez současné fyzické přítomnosti stran, má Klient, který je spotřebitelem, práva stanovená tímto čl. 7. Na fyzické přítomnosti stran nic nemění, je-li přítomno Centrum výživy v zastoupení Externího poskytovatele.
7.2. Klient má právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu, a to ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od Smlouvy musí Klient o svém odstoupení informovat Poskytovatele, např. dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo e-mailem na adresu info@poradcehubnuti.cz , případně k tomu využít formulář pro odstoupení, který je k dispozici zde: www.metabolickevysetreni.cz/formularodstoupeni .
7.3. Odstoupí-li Klient od Smlouvy podle čl. 7.2 v době, kdy již došlo k zahájení plnění Smlouvy, je povinen uhradit Poskytovateli poměrnou část Ceny odpovídající provedenému plnění Smlouvy (jestliže k zahájení plnění Smlouvy došlo před uplynutím lhůty k odstoupení od Smlouvy na výslovnou žádost Klienta). Klient nemůže odstoupit od Smlouvy, jestliže Služby byly splněny před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy (jestliže Služby byly splněny před uplynutím lhůty k odstoupení od Smlouvy s výslovným souhlasem Klienta).
7.4. Pokud dojde k odstoupení od Smlouvy podle čl. 7.2, Poskytovatel vrátí Klientovi bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy Poskytovateli došlo oznámení o odstoupení od Smlouvy, zaplacenou Cenu, kterou od Klienta obdržel. Ustanovení čl. 7.3 není dotčeno. Pro vrácení zaplacené Ceny Poskytovatel použije stejný platební prostředek, který použil Klient pro úhradu Ceny, pokud Klient výslovně neurčil jinak.
8. REKLAMACE
8.1. Pro případ, že poskytování Služeb neprobíhá nebo neproběhlo v souladu s podmínkami Smlouvy a těchto VOP, je Klient oprávněn Služby reklamovat (dále jen „Reklamace“). Reklamace se mohou týkat obsahu nebo způsobu poskytování Služeb anebo konkrétního pracovníka, který zajišťuje poskytování Služeb.
8.2. Klient je oprávněn uplatňovat Reklamace v sídle Poskytovatele nebo v kterékoli provozovně Poskytovatele, která se zabývá poskytováním Služeb. Reklamace může být učiněna osobně v provozní době; kromě toho lze Reklamaci zaslat písemně na adresu Poskytovatele nebo také elektronicky na emailovou adresu info@poradcehubnuti.cz . Poskytovatel sepíše o každé Reklamaci, která je u něj uplatněna osobně, reklamační protokol. Kopii reklamačního protokolu vydá Klientovi.
8.3. Jedná-li se o Služby poskytované Externími poskytovateli, není dotčeno právo Klienta obrátit se s Reklamací přímo na příslušného Externího poskytovatele. Externí poskytovatele však může delegovat vyřízení Reklamace Poskytovateli, o čemž bude Klient informován.
8.4. Poskytovatel rozhodne o Reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení Reklamace. Reklamace, včetně odstranění nedostatků, musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění Reklamace, pokud se s Klient s Poskytovatelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení Smlouvy. Poskytovatel bude s Klientem ohledně Reklamací (tzn. vyrozumění o rozhodnutí o Reklamaci nebo vyřízení Reklamace, požadavků na doplnění reklamačních údajů apod.) komunikovat stejným způsobem, jakým Klient Reklamaci uplatnil, nebo s využitím prostředků a kontaktních údajů, které Klient udal jako své spojení.
8.5. Pokud Poskytovatel uzná Reklamaci za odůvodněnou, zajistí na vlastní náklady nápravu. Nápravu je Poskytovatel oprávněn zajistit – podle vlastní volby – zejména poskytnutím slevy z Ceny nebo vrácením Ceny či opětovným bezplatným poskytnutím Služeb. Pokud Poskytovatel vyhodnotí Reklamaci jako neoprávněnou, bez odkladu o tom Klienta informuje s příslušným odůvodněním.
8.6. Jedná-li se o Klienta, který je spotřebitelem, platí pro rozsah jeho práv z případného vadného plnění Poskytovatele následující ustanovení (a to nad práva, která mu dává čl. 8.1 – 8.5).
8.6.1. Poskytovatel odpovídá, že poskytované Služby nemají při poskytnutí vady. Poskytovatel zejména odpovídá, že v době, kdy Klient Služby čerpá, (i) mají Služby vlastnosti, které si Klient s Poskytovatelem ujedná, a chybí-li ujednání takové vlastnosti, které Poskytovatel, případně výrobce součásti Služeb nebo Externí poskytovatel popsali nebo které Klient očekával s ohledem na povahu Služeb na základě reklamy, (ii) se poskytované Služby hodí k účelu, který pro jejich použití Poskytovatel uvádí nebo ke kterému se Služby tohoto druhu obvykle používají, (iii) poskytované Služby odpovídají jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy, (iv) Služby jsou v odpovídajícím objemu, a (v) Služby vyhovují požadavkům právních předpisů.
8.6.2. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od čerpání Služeb, má se za to, že Služba byla vadná již při čerpání.
8.6.3. Klient je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u poskytnutých Služeb v době dvaceti čtyř měsíců od čerpání Služeb. Práva z vadného plnění však Klientovi nelze přiznat, neoznámí-li vady Poskytovateli bez zbytečného odkladu poté, kdy je zjistil nebo při náležité pozornosti měl zjistit, nejpozději však do dvou let od čerpání Služeb.
8.6.4. Požádá-li o to Klient, potvrdí mu Poskytovatel v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají její povinnosti v případě vadného plnění. Jedná-li se o zboží, které je součástí čerpaných Služeb, má Poskytovatel povinnosti z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce zboží. V potvrzení Poskytovatel uvede i své jméno, sídlo a identifikující údaj, popřípadě i další údaje potřebné ke zjištění jeho totožnosti. Je-li to potřebné, vysvětlí Poskytovatel v potvrzení srozumitelným způsobem obsah, rozsah, podmínky a dobu trvání své odpovědnosti i způsob, jakým lze uplatnit práva z ní plynoucí. V potvrzení Poskytovatel zároveň uvede, že další práva Klienta, která se k poskytování Služeb vážou, nejsou dotčena. Potvrzení lze nahradit dokladem o poskytování Služeb obsahujícím uvedené údaje.
8.6.5. Nemají-li poskytnuté Služby vlastnosti stanovené v čl. 8.6.1, může Klient požadovat nové poskytnutí Služeb bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené; pokud se vada týká pouze součásti poskytnutých Služeb, může Klient požadovat nové poskytnutí jen této součásti; není-li to možné, může odstoupit od Smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Klient právo na bezplatné odstranění vady.
8.6.6. Právo na nové poskytnutí Služeb nebo jejich součástí má Klient i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže Služby řádně využít pro opakovaný výskyt vady po nápravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Klient rovněž právo odstoupit od Smlouvy.
8.6.7. Neodstoupí-li Klient od Smlouvy nebo neuplatní-li právo na nové poskytnutí Služeb nebo jejich součástí bez vad nebo na jinou nápravu vad, může požadovat přiměřenou slevu. Klient má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Poskytovatel nemůže znovu poskytnout Služby nebo jejich součást bez vad nebo zajistit jinou nápravu vad, jakož i v případě, že Poskytovatel nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by mu zjednání nápravy působilo značné obtíže.
8.6.8. Práva z vadného plnění Klientovi nenáleží, pokud před čerpáním Služeb věděl, že Služby mají vadu, anebo pokud vadu sami způsobil.
8.6.9. Uplatní-li Klient právo z vadného plnění, potvrdí mu Poskytovatel v písemné formě, kdy právo uplatnil, co je obsahem Reklamace, jaký způsob vyřízení Reklamace požaduje, jakož i provedení nápravy a dobu jejího trvání. Poskytovatel je dále povinen vydat Klientovi potvrzení o datu a způsobu vyřízení Reklamace, včetně potvrzení o provedení nápravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí Reklamace.
8.6.10. Dochází-li v rámci poskytování Služeb k prodeji zboží, platí ustanovení tohoto čl. 8.6 obdobně. Termín „čerpání Služeb“ odpovídá termínu „převzetí zboží“. Připouští-li to povaha koupě, má Klient právo, aby zboží bylo před ním překontrolováno nebo aby byly předvedeny jeho funkce. Na zuživatelném zboží je vyznačena doba nejkratší trvanlivosti, popřípadě, u zboží podléhajícího rychlé zkáze, doba, po kterou lze zboží použít. Je-li na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít, platí, že se jedná o záruku za jakost v udané délce. Má-li zboží vadu, která nebrání jeho užívání k určenému účelu, lze ho prodat jen za nižší cenu, než je obvyklá cena bezvadného zboží; Poskytovatel Klienta upozorní, že zboží má vadu a o jakou vadu se jedná, není-li to zřejmé již z povahy prodeje. Má-li zboží vadu, z níž je Poskytovatel zavázán, a jedná-li se o zboží prodávané za nižší cenu nebo o zboží použité, má Klient místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou slevu.
9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
9.1. Všechny informace, které Klient při spolupráci s Poskytovatelem uvede, jsou důvěrné a bude s nimi tak zacházeno. Pokud Klient nedá Poskytovateli písemné svolení, údaje o Klientovi nebude Poskytovatel používat jiným způsobem než za účelem plnění ze Smlouvy, vyjma e-mailové adresy, na kterou mohou být zasílána obchodní sdělení, neboť tento postup umožňuje zákon, pokud není vysloveně odmítnut. Tato sdělení se mohou týkat pouze souvisejících služeb a zboží a lze je kdykoliv jednoduchým způsobem (zasláním dopisu, e-mailu nebo proklikem na odkaz v obchodním sdělení) odhlásit. E-mailová adresa bude za tímto účelem uchovávána po dobu 5 let od uzavření poslední smlouvy mezi smluvními stranami.
9.2. Osobními údaji, které Poskytovatel může rovněž zpracovávat, jsou údaje o tělesném nebo zdravotním stavu Klienta. Údaje tohoto typu jsou nedílnou součástí poskytovaných Služeb (vstupní diagnostika, krevní vyšetření atd.); bez nich není možné Služby poskytnout buď vůbec, anebo tak, aby plnily svůj účel. Poskytovatel eviduje např. údaje o hmotnosti a dalších tělesných proporcích Klienta a o jejich vývoji v průběhu čerpání Služeb. Aby Poskytovatel mohl dát Klientovi smysluplná výživová doporučení, potřebuje znát Klientův dietní režim a základní údaje o chorobách, kterými trpí, případně další údaje o stavu Klientova organismu. To nic nemění na tom, že Služby nejsou zdravotními službami. Sjednáním Smluvního vztahu Klient uděluje výslovný souhlas s výše popsaným zpracováváním osobních údajů. Odvolá-li Klient tento souhlas, předmětné osobní údaje budou vymazány (není-li jejich zachování nezbytné pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků nebo z jiného důvodu stanoveného právními předpisy, o čemž bude Klient informován), avšak Klient bere na vědomí, že v tomto případě nebude možné Služby řádně poskytovat, což nic nezmění na povinnosti Klienta uhradit celou Cenu Služeb.
9.3. Jedná-li Centrum výživy v zastoupení Externího poskytovatele, zejména v souvislosti s Balíčkem Služeb, považují se jak Centrum výživy, tak Externí poskytovatel za samostatné správce osobních údajů s tím, že každý z nich je povinen dodržovat ustanovení tohoto čl. 9; Externí poskytovatel je však oprávněn zpracovávat pouze osobní údaje vztahující se k jím poskytované Službě.
9.4. Podrobnější informace o zpracovávání a podmínkách ochrany osobních údajů lze nalézt v zásadách ochrany osobních údajů. Zásady ochrany osobních údajů jsou dostupné na www.metabolickevysetreni.cz/zasadyochranyosobnichudaju.
10. ŘEŠENÍ SPORŮ
10.1. Vzájemné spory mezi Poskytovatelem a Klientem řeší obecné soudy.
10.2. Klient, který je spotřebitelem, má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZOS“), právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu ze Smlouvy. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na webových stránkách www.coi.cz.
10.3. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s protistranou vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u protistrany poprvé.
10.4. Klient – spotřebitel má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr.
10.5. Poskytovatel se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s Klientem – spotřebitelem, pokud je spotřebitel neodmítne.
10.6. Postupy označené výše nejsou mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, ve znění pozdějších předpisů, ani rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů, ve znění pozdějších předpisů, a jejich využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým nárokem na Českou obchodní inspekci či na soud.
10.7. Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle Občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.
10.8. Dozor nad dodržováním povinností podle ZOS vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
11. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
11.1. Pokud vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem a soudy příslušnými k řešení sporů jsou soudy České republiky, není-li to v rozporu s právními předpisy, od kterých se není možné odchýlit.
11.2. Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
11.3. Ustanovení těchto VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy. Také tehdy, odsouhlasí-li Klient tyto VOP mimo souvislost s uzavřením Smlouvy, vzniká mezi Poskytovatelem a Klientem povinnost řídit se těmito VOP. Smlouva a VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce.
11.4. Znění těchto VOP může Centrum výživy měnit či doplňovat; pro konkrétní Smluvní vztah však platí VOP účinné v době sjednání Smlouvy o tomto Smluvním vztahu bez ohledu na možné pozdější změny VOP.
11.5. Tyto VOP nabývají účinnosti dne 1.1.2021.
Centrum výživy